Terug naar overzicht
Datum
23 november 2011

Tijd
17.00 uur

Samenwerking
McKinsey&Company

Locatie
Amsterdam

Rol van CFO in strategievorming

Marc Goedhart en Erik van Ockenburg van McKinsey & Company, twee zeer ervaren adviseurs op het gebied van strategievorming en de rol van de CFO daarin, gaven een presentatie over de criteria waaraan een succesvolle strategie moet voldoen op basis van 10 testen.

De 10 testen die besproken werden waren:
  • Will your strategy beat the market?
  • Does your strategy tap a true source of advantage?
  • Is your strategy granular about where to compete?
  • Does your strategy put you ahead of trends?
  • Does your strategy rest on privileged insights?
  • Does your strategy embrace uncertainty?
  • Does your strategy balance commitment and flexibility?
  • Is your strategy contaminated by bias?
  • Is there conviction to act on your strategy?
  • Have you translated your strategy into an action plan?
Ook werd aandacht besteed aan de ‘core principles’ die door de CFO gehanteerd dienen te worden om succesvolle strategieën mede vorm te geven? McKinsey ging hierop in door middel van gedegen theoretische onderbouwing, onderzoeksmateriaal en sprekende praktijk cases. Zo kregen de NVFE-leden een uniek kijkje in de keuken van leading-edge kennis en ervaring op het gebied van winnende strategieën.

Agenda