Terug naar overzicht
Datum
28 september 2011

Tijd
17.00 uur

Samenwerking
ConQuaestor

Locatie
ConQuaestor, Utrecht

The Power of Social Media

Zoveel mensen, zoveel meningen wat heeft geleid tot een bijzonder dynamische en interactieve avond waarbij aanwezige CFO’s live reacties gaven op de presentaties en stellingen via een zgn Twitter fountain op scherm.

De jeugd heeft social media als Twitter, Flickr en Facebook inmiddels op grote schaal omarmd. Veel bedrijven worstelen echter nog met de vraag hoe ze social media kunnen gebruiken in hun marketing en communicatie strategie. De mogelijkheden zijn vaak  onbekend, bestaande verdienmodellen werken niet, de manier van communiceren voelt onwennig en elke misstap is onmiddellijk zichtbaar voor een groot publiek. Wie niet mee doet verliest de aansluiting met de markt en loopt achterstand op ten opzichte van directe concurrenten. Drie sprekers vertelden enthousiast van hun ervaringen.

Freek Roelofs - als Partner bij ConQuaestor verantwoordelijk voor de Management Consulting opdrachten binnen de financiële sector. In zijn carrière bij PWC, KPMG, Atos Consulting en ConQuaestor heeft Freek succesvolle projecten begeleid in het kader van het opzetten van nieuwe online bank initiatieven en vertelt dat consumenten de banken dwingen om hun businessmodellen te veranderen. Blogs, vergelijkingssites en social media zijn een antwoord op de vraag naar transparantie van financiële producten. De banken moeten daar in mee.  Sjaak van Heukelum - Manager Innovatie van Achmea, o.a oprichter van zzp-netwerk Myler.nl. en verzekeringsplatform goedgenoeg.nl. Sjaak van Heukelum vertelde van zijn ervaringen met social media door echt de dialoog aan te gaan met de klant. ‘Het gaat erom dat we die klant begrijpen. Dat we weten wat hem of haar beweegt. En dat we als bedrijf kunnen inspelen op die behoefte'. Tjerk Huysinga Vice President Investor Relations Europe, Royal Dutch Shell plc sinds 2006. Shell heeft met veel succes een eigen App geïntroduceerd. Tjerk vertelde enthousiast over het succes van deze app en op welke wijze social media het werkgebied en mogelijkheden van Investor Relations heeft veranderd. Nathalie van der Ploeg - Oprichter  van social media bureau Brandwriters wat zich als een van de eerste bureaus nadrukkelijk richt op de continue dialoog tussen merk en consument via social media. Merken als Rituals, dermolin, Imedeen, ColetteSol, BRANDFIELD.com en VUconnected besteden hun social media activiteiten (deels) uit aan Brandwriters. Nathalie gaat met veel verve de discussie aan met de zaal en geeft deze nieuwe inzichten.

Agenda